Potentiële klanten bereiken? Zo doe je dat

Ieder bedrijf heeft klanten nodig om draaiende te blijven. In dit blog delen we een aantal waardevolle tips met je over hoe je dat kunt doen.

Vraag bestaande klanten om een introductie

Eén van de meest effectieve manieren om potentiële klanten te bereiken, is door aan bestaande klanten om een introductie te vragen. Dit wordt ook wel een aanbeveling genoemd. Jouw relatie vraagt aan iemand die hij kent of jij contact met die persoon mag opnemen.

Een belangrijk aspect hierbij is de onderbouwing voor de introductie. Iedereen is druk, dus niemand zit te wachten op een afspraak waarvan de insteek niet duidelijk is. Bij de vraag om een introductie moet je dus in een paar zinnen kunnen onderbouwen waarom je geïntroduceerd wilt worden.

Zorg dat je online vindbaar bent

Online vindbaarheid is van cruciaal belang om potentiële klanten te bereiken. Zorg er daarom voor dat je in ieder geval goed vindbaar bent in Google, omdat dit de belangrijkste zoekmachine in Nederland is. Maar als je internationaal onderneemt is Google in de meeste gevallen ook de belangrijkste zoekmachine om je op te richten. 

Het beste is om zowel in de betaalde als in de gratis zoekresultaten vindbaar te worden. Op die manier creëer je het grootste bereik en neemt de kans op potentiële klanten toe.

Vergeet offline marketing niet!

Offline marketing wordt door sommige ondernemers gezien als iets wat tot het verleden behoort. Maar dat is een grote vergissing. Juist doordat vrijwel iedereen zwaar inzet op online marketing zorgt dat voor kansen op het gebied van offline marketing.

Een goed voorbeeld hiervan is het versturen van een direct mailing. Met alle technieken van tegenwoordig kun je het poststuk in grote oplagen versturen terwijl je daarbij geen concessies hoeft te doen op de personalisatie van de boodschap.

Ons advies is dan ook zeker om te onderzoeken hoe direct mailing voor jouw bedrijf kan werken. Benader hiervoor een gespecialiseerd bedrijf in direct mailing.

Een andere manier om offline potentiële klanten te bereiken, is met behulp van signing. Dit omvat allerlei soorten reclame, zoals:

  • Autobestickering
  • Gevelreclame (doosletters, spandoeken, lichtbakken, freesletters etc.)
  • Bedrijfskleding
  • Raambestickering

Net zoals bij direct mail het geval is, raden we je aan om voor signingproducten ook een specialist in te schakelen.met